26 Ekim 2014 Pazar

fiat bravo incelemesi


bu haftaki otomobilimiz fiatın c segmentindeki hatchbacki fiat bravo.araba neredeyse üretimden kalkmak üzere sen daha yeni mi inceliyosun dediğinizi duyar gibiyim.napayım memur maaşıyla anca beş yıl sonra bir tanesine sahip olabildim
araba hakkında kısa kısa notlar
fiyatı pahalı.bu yüzden pek satılmadı.fiatın buna çok benzeyen ve neredeyse yarı fiyatına sattığı punto gibi bir alternatifi varken bu durum çok şaşırtıcı değil.açıkçası bu segmentteki rakipleri de (seat leon ww golf vb) göz önüne alınırsa bu fahiş fiyatla fazla satmaması normal.yurt dışında da durum pek farklı değil.fiat bu modelden istediği satış rakamlarına ulaşamadı.zaten bu sene üretimine son veriliyor
bu arada incelediğimiz araç ikinci nesil (2008 sonrası fiat bravo) karışıklık olmasın
gelelim motora.1400 cclik turbo benzinli bi ünite kullanılmış gerçekten çok başarılı 150 beygir güç almış fiat bu motordan ki şişirme rakamlardan da bahsetmiyoruz gerçekten güçlü canlı bi motor bu ben açıkçası turbo makinalara karşı biraz önyargılıyımdır hiç bi zaman atmosferik bi motordan alınan güçle turbo beslemeli bi motordan alınan gücün kağıt üzerinde aynı gözükse de gerçekten öyle olmadığını düşünürüm çünkü her devirde aynı gücü almak zordur turbolarda buna benzer bazı şeylerden ötürü turbolara karşı biraz önyargılıyımdır.daha doğrusu öyleydim
motor gerçekten başarılı ancak tüketim pek o kadar değil
şehir içi 9 litre gibi rakamlar söz konusu gerçi bunda kullandığım sport modelin geniş yanaklı lastiklerinin de payı var ama yine de şehir içi 8 litrenin altını göreceğini sanmıyorum
fiat multiair ile t jetteki bu tüketim sıkıntısını çözmüş gibi görünüyor.bu arada benim kullandığım t jet
fiatın c platformu üzerine üretilen araç fiat stilo lancia delta ile aynı platformu paylaşıyor alfa romeo guilettada ise yanlış bilmiyorsam c plus platform kullnılıyor ama sonuçta ona yakın bi sürüş deneyimi olduğunu tahmin ediyorum
araç çok başarılı muhteşem çizgilere sahip ama dediğim gibi fazla tutulmamış hakkı yenmiş bi araba
c segmenti rekabetin çok yüksek olduğu bi yer alternatifler çok güçlü bi de daha önce dediğim gibi fiatın puntosu bu araca çok benziyor ve yarı fiyatı
fiatın ülkemizde biraz traktör markası kalitesiz filan diye anılması (türk pazarına genellikle ekonomik modellerini sürdüğü için) bir diğer dezavantaj
yine ülkemizin maksimum faydacı otomobil anlayışı (aslında her şeyimizde bu faydacılık var biraz) nedeniyle sedan kasaların daha çok tutulması
pek çok nedenle pek satılmadı ikinci eli düşük 20 30 bin lira arasına gayet donanımlı bi modelini alıp gönül rahatlılığıyla kullanabilirsiniz tavsiye ederim
herşeyden önce tipi çok güzel ülkemizde şekil genç arabası olarak bilinen c sınıfı hatchbacklar içinde güzel bi alternatif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder